tornar

 

Circaëtus gallicus ( aliga cullebrera / águila culebrera)

En Aragón no ye abonda . Se alufra con zierta frecuenzia en o norte de Uesca y no debe mancar en a Ribera y en as montañas d'o sur sin que esistan muitos datos d' o suyo presenzia en os zaguers puestos .
Mide 63-68 cm . As partis superiors son pardas grisacias , remiges negras ; as partis inferiors blancas con garganchón y sopero cualcosa oscuros . Se ziernen á ormino . A silueta ye tipica d' aliga , con largas alas dreitas y coda cualcosa larga y estreita .

Alica cullebrera en o galacha d'A Alfranca Efeutos d'os cazataires. Ista alica leba un tiro en o güello.


Ye estibal , alufrando-ne en Aragón dende marzo a otubre .Fan niedo .Biben en  amplos puestos deforestaus (dica ros feners alpíns) , an cazan , con selbas poco azesibles ta afincar o suyo niedo . Fan niedo año dezaga de año en o mesmo niedo, construito en árbol , a altaria entre 4 y 30 metros denzima ro sulero . Mientres a primera quinzena d' abril mete un güego .
S'alimenta alazetalmen de ofidios , pero tamién cazan fardachos y de traza esporadica chicoz mamiferos , paxaros , granotas , inseutos. 

Ista cullebrera yera n'o zentro de recuperazión de La Alfranca. Agora ye en L'Ainsa. Como podez beyer solo que tiene un güello. Isto ye feito por os cazataires. A ista la dixaron bolar a bier si podeba bibir pero no podeba cazar por no tener os dos güellos.

(En Aragón no es abundante. Se observa con cierta frecuencia en el norte de Huesca y no debe faltar en la Ribera y en las montañas del sur sin que existan muchos datos de su presencia en los últimos sitios. Mide 63-68 cm). Las partes superiores son pardas grisáceas, rémiges negras; las partes inferiores blancas con garganta y babero algo oscuros. Se ciernen frecuentemente. La silueta es típica de águila, con largas alas rectas y cola algo larga y estrecha. Es estival, observándose en Aragón desde marzo a octubre. Nidificantes. Habitan en amplios sitios deforestados (hasta los prados alpinos), donde cazan, con bosques poco accesibles para situar su nido. Anidan año tras año en el mismo nido construido el árbol, a altura entre 4 y 30 metros sobre el suelo. Durante la primera quincena de abril pone un huevo. Se alimenta básicamente de ofidios, pero también cazan lagartos y de forma esporádica pequeños mamíferos, pájaros, ranas, insectos.esta culebrera estaba en el centro de recuperación de La Alfranca: Ahora está el L'Ainsa. Como podeis ver solo tiene un ojo. Esto está hecho por los cazadores. A esta la dejaron volar a ver si podía vivir pero no podía cazar por tener no tener los dos ojos)

tornar